Terug
Gepubliceerd op 17/01/2022

Notulen  Raad voor Maatschappelijk Welzijn

ma 22/11/2021 - 20:01 gemeenteraadzaal

Samenstelling

Aanwezig

Liselotte Leenaerts, voorzitter; Dis Van Berckelaer, burgemeester; Walter Kiebooms, schepen; Marian Lauwers, schepen; Ken Casier, schepen; Tom Verboven, schepen; Kristof Van de Velde, schepen; Frans Neyens; Anita Van den Bulck; Luc Couillier; Linda Bresseleers; Michael Bryon; Naomi Van der Velden; Ann Coemans; Ann Vereycken; Peter Van Hoof; Hassana Errazzouki; Lucienne Bogaerts; Chris Grietens; Peggy Maebe; Kathleen Sebreghts, algemeen directeur

Verontschuldigd

Geert Van de Laar

Secretaris

Kathleen Sebreghts, algemeen directeur

Voorzitter

Liselotte Leenaerts, voorzitter

Agendapunten

1.

2021_RMW_00043 - Notulen raad voor maatschappelijk welzijn - 25 oktober 2021 - goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Liselotte Leenaerts, voorzitter; Dis Van Berckelaer, burgemeester; Walter Kiebooms, schepen; Marian Lauwers, schepen; Ken Casier, schepen; Tom Verboven, schepen; Kristof Van de Velde, schepen; Frans Neyens; Anita Van den Bulck; Luc Couillier; Linda Bresseleers; Michael Bryon; Naomi Van der Velden; Ann Coemans; Ann Vereycken; Peter Van Hoof; Hassana Errazzouki; Lucienne Bogaerts; Chris Grietens; Peggy Maebe; Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Verontschuldigd
Geert Van de Laar
Secretaris
Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Voorzitter
Liselotte Leenaerts, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2021_RMW_00043 - Notulen raad voor maatschappelijk welzijn - 25 oktober 2021 - goedkeuring
Aanwezig
Liselotte Leenaerts, Dis Van Berckelaer, Walter Kiebooms, Marian Lauwers, Ken Casier, Tom Verboven, Kristof Van de Velde, Frans Neyens, Anita Van den Bulck, Luc Couillier, Linda Bresseleers, Michael Bryon, Naomi Van der Velden, Ann Coemans, Ann Vereycken, Peter Van Hoof, Hassana Errazzouki, Lucienne Bogaerts, Chris Grietens, Peggy Maebe, Kathleen Sebreghts
Stemmen voor 20
Anita Van den Bulck, Peter Van Hoof, Lucienne Bogaerts, Ann Coemans, Chris Grietens, Luc Couillier, Michael Bryon, Naomi Van der Velden, Kristof Van de Velde, Walter Kiebooms, Tom Verboven, Ken Casier, Marian Lauwers, Ann Vereycken, Linda Bresseleers, Hassana Errazzouki, Peggy Maebe, Dis Van Berckelaer, Frans Neyens, Liselotte Leenaerts
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
1.

2021_RMW_00043 - Notulen raad voor maatschappelijk welzijn - 25 oktober 2021 - goedkeuring

2021_RMW_00043 - Notulen raad voor maatschappelijk welzijn - 25 oktober 2021 - goedkeuring

Motivering

Juridische grond

Artikel 74 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat artikel 32 van het decreet lokaal bestuur ook van toepassing is op de raad voor maatschappelijk welzijn: Als er geen opmerkingen gemaakt worden over de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering, worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd".

Regelgeving: bevoegdheid
 
Artikel 77 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat de raad voor maatschappelijk welzijn beschikt over de volheid van bevoegdheid voor de aangelegenheden die aan het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn door de krachtens de wet of het decreet zijn toevertrouwd.
Aanleiding en context

De notulen en het zittingsverslag van de zitting van de raad voor maatschappelijk welzijn van 20 januari 2020 moeten goedgekeurd te worden.

De notulen vindt u in bijlage.

Het zittingsverslag kan u raadplegen via volgende link: http://www.borsbeek.org/besluiten

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de notulen en het zittingsverslag van haar zitting van 25 oktober 2021 goed.

2.

2021_RMW_00044 - Huishoudelijk reglement - gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn - aanpassing - goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Liselotte Leenaerts, voorzitter; Dis Van Berckelaer, burgemeester; Walter Kiebooms, schepen; Marian Lauwers, schepen; Ken Casier, schepen; Tom Verboven, schepen; Kristof Van de Velde, schepen; Frans Neyens; Anita Van den Bulck; Luc Couillier; Linda Bresseleers; Michael Bryon; Naomi Van der Velden; Ann Coemans; Ann Vereycken; Peter Van Hoof; Hassana Errazzouki; Lucienne Bogaerts; Chris Grietens; Peggy Maebe; Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Verontschuldigd
Geert Van de Laar
Secretaris
Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Voorzitter
Liselotte Leenaerts, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2021_RMW_00044 - Huishoudelijk reglement - gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn - aanpassing - goedkeuring
Aanwezig
Liselotte Leenaerts, Dis Van Berckelaer, Walter Kiebooms, Marian Lauwers, Ken Casier, Tom Verboven, Kristof Van de Velde, Frans Neyens, Anita Van den Bulck, Luc Couillier, Linda Bresseleers, Michael Bryon, Naomi Van der Velden, Ann Coemans, Ann Vereycken, Peter Van Hoof, Hassana Errazzouki, Lucienne Bogaerts, Chris Grietens, Peggy Maebe, Kathleen Sebreghts
Stemmen voor 20
Anita Van den Bulck, Peter Van Hoof, Lucienne Bogaerts, Ann Coemans, Chris Grietens, Luc Couillier, Michael Bryon, Naomi Van der Velden, Kristof Van de Velde, Walter Kiebooms, Tom Verboven, Ken Casier, Marian Lauwers, Ann Vereycken, Linda Bresseleers, Hassana Errazzouki, Peggy Maebe, Dis Van Berckelaer, Frans Neyens, Liselotte Leenaerts
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2.

2021_RMW_00044 - Huishoudelijk reglement - gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn - aanpassing - goedkeuring

2021_RMW_00044 - Huishoudelijk reglement - gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn - aanpassing - goedkeuring

Motivering

Financiële informatie

De wijziging van het huishoudelijk reglement heeft geen rechtstreekse financiële weerslag.  Het lokaal bestuur dient evenwel de nodige accomodatie en apparatuur te voorzien om de digitale vergaderingen mogelijk te maken.

Motivering

De raad voor maatschappelijk welzijn heeft een huishoudelijk reglement goedgekeurd in zitting van 22 juni 2020.  Het huishoudelijk reglement is van toepassing op de gemeenteraad en op de raad voor maatschappelijk welzijn.

Door de federale crisisfase die afgekondigd werd ter beheersing van de coronapandemie heeft het lokaal bestuur Borsbeek ervaring opgedaan met digitaal en/of hybride vergaderen. Door een wijziging aan het decreet over het lokaal bestuur mogen de raden beslissen om voortaan ook nog digitaal en/of hybride te vergaderen. Daarvoor moet de raad dan wel het huishoudelijk reglement aanpassen. De raad moet bepalen wat “uitzonderlijke omstandigheden” zijn op basis waarvan een digitale en/of hybride vergadering kan plaatsvinden.

Gelet op de werking van het lokaal bestuur Borsbeek en de technische mogelijkheden waar de gemeente over beschikt, is het aangewezen om in te gaan op de mogelijkheid om digitaal te vergaderen.  Dit houdt in dat alle leden van de vergadering deelnemen op digitale wijze (in tegenstelling tot hybride vergaderen, waarbij één of meerdere (maar niet alle) leden digitaal deelnemen.

Worden beschouwd als uitzonderlijke omstandigheden die volledig digitaal vergaderen rechtvaardigen :

  • Tijdens een federale crisisfase  
  • Wanneer het gemeentehuis of de raadszaal onverwacht fysiek niet toegankelijk is 

 De voorzitter en de burgemeester beslissen samen of aan deze voorwaarde is voldaan. De burgemeester bevestigt zijn beslissing schriftelijk.  Door een uitnodiging voor een digitale of hybride vergadering te versturen, verklaart de voorzitter zich akkoord met deze werkwijze.

  •     Wanneer een dringend noodzakelijk beslissing van de raad nodig is vóór de eerstvolgende fysieke vergadering van de raad.

Voorwaarde hiertoe is dat twee derde van de raadsleden vooraf akkoord gaan om deze tussentijdse raad digitaal te organiseren. Het kan gaan om  een vergadering met de gewone oproepingstermijn van acht dagen (art. 20 DLB) of een vergadering met verkorte oproepingstermijn (art. 23 DLB).
Aangezien de raad voor maatschappelijk welzijn niet louter en alleen meer fysiek zal kunnen plaatsvinden, dekt de term ‘zaal’ niet meer alle mogelijkheden (bij verwijdering uit de zaal als ordemaatregel). Het woord ‘zaal’ wordt vervangen door ‘vergadering’. Onder ‘vergadering’ vallen zowel de fysieke als digitale vormen van vergaderen ( artikel 74 DLB).

Juridische grond
  • Art 74 van het Decreet Lokaal Bestuur - juncto art 38 - bepaalt  dat de raad voor maatschappelijk welzijn een huishoudelijk reglement vaststelt waarin aanvullende maatregelen worden opgenomen voor de werking van de raad. De raad voor maatschappelijk welzijn kan het huishoudelijk reglement op elk moment wijzigen.
  • Het decreet van 16 juli 2021 tot wijziging van diverse decreten, wat betreft versterking van de lokale democratie.
  • Het  decreet over het lokaal bestuur (art. 20 DLB en art. 54 ) en het besluit van de Vlaamse Regering over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen bepalen dat de gemeenteraad  enkel digitaal en/of hybride vergaderen onder de uitzonderlijke omstandigheden, vermeld in het huishoudelijk reglement; het principieel openbaar karakter van de vergadering moet gerespecteerd worden.
    Het is niet de bedoeling om nog op basis van burgemeestersbesluit digitaal (of hybride) te vergaderen.  De burgemeester behoudt zijn weliswaar de bevoegdheid op basis van art 134, 135 en 136 van de nieuwe gemeentewet om maatregelen te nemen die noodzakelijk zijn bij onvoorziene gebeurtenissen.
Aanleiding en context

Het is aangewezen om het huishoudelijk reglement voor de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn aan te passen aan de gewijzigde bepalingen van het decreet lokaal bestuur en het besluit van de Vlaamse Regering over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen.

Regelgeving bevoegdheid
RMW - Artikel 77 van het decreet lokaal bestuur
<p>Artikel 77 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat de raad voor maatschappelijk welzijn beschikt over de volheid van bevoegdheid voor de aangelegenheden die aan het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn door de krachtens de wet of het decreet zijn toevertrouwd.</p>

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

Het aangepaste huishoudelijk reglement voor de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn wordt goedgekeurd.

3.

2021_RMW_00045 - Huishoudelijk reglement - college van burgemeester en schepenen en vast bureau - aanpassing - kennisneming

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Liselotte Leenaerts, voorzitter; Dis Van Berckelaer, burgemeester; Walter Kiebooms, schepen; Marian Lauwers, schepen; Ken Casier, schepen; Tom Verboven, schepen; Kristof Van de Velde, schepen; Frans Neyens; Anita Van den Bulck; Luc Couillier; Linda Bresseleers; Michael Bryon; Naomi Van der Velden; Ann Coemans; Ann Vereycken; Peter Van Hoof; Hassana Errazzouki; Lucienne Bogaerts; Chris Grietens; Peggy Maebe; Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Verontschuldigd
Geert Van de Laar
Secretaris
Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Voorzitter
Liselotte Leenaerts, voorzitter
3.

2021_RMW_00045 - Huishoudelijk reglement - college van burgemeester en schepenen en vast bureau - aanpassing - kennisneming

2021_RMW_00045 - Huishoudelijk reglement - college van burgemeester en schepenen en vast bureau - aanpassing - kennisneming

Motivering

Motivering

Door de federale crisisfase die afgekondigd werd ter beheersing van de coronapandemie heeft het lokaal bestuur Borsbeek ervaring opgedaan met digitaal en/of hybride vergaderen. Door een wijziging aan het decreet over het lokaal bestuur mogen de beleidsorganen van het lokaal bestuur beslissen om voortaan ook nog digitaal en/of hybride te vergaderen.  In het huishoudelijk reglement wordt bepaald welke de “uitzonderlijke omstandigheden” zijn op basis waarvan een digitale en/of hybride vergadering kan plaatsvinden.

Gelet op de werking van het lokaal bestuur Borsbeek en de technische mogelijkheden waar de gemeente over beschikt, is het aangewezen om in te gaan op de mogelijkheid om digitaal te vergaderen.  Dit houdt in dat alle leden van de vergadering deelnemen op digitale wijze (in tegenstelling tot hybride vergaderen, waarbij één of meerdere (maar niet alle) leden digitaal deelnemen.

Worden voor de vergaderingen van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau beschouwd als uitzonderlijke omstandigheden die volledig digitaal vergaderen rechtvaardigen :

  • Tijdens een federale crisisfase  
  • Wanneer het gemeentehuis of de raadszaal onverwacht fysiek niet toegankelijk is 
  • Wanneer een dringend noodzakelijk beslissing van het college van burgemeester en schepenen nodig is vóór de eerstvolgende fysieke vergadering van het college en er onvoldoende schepenen fysiek aanwezig kunnen zijn.
Juridische grond
  • Art 54 van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt: ' 
  •  Het huishoudelijk reglement regelt minstens of het college van burgemeester en schepenen digitaal of hybride kan vergaderen en de wijze waarop. De Vlaamse Regering kan de minimale voorwaarden voor digitale en hybride vergaderingen bepalen.' 
  • Het decreet van 16 juli 2021 tot wijziging van diverse decreten, wat betreft versterking van de lokale democratie.
  • Het  decreet over het lokaal bestuur (art. 20 DLB en art. 54 ) en het besluit van de Vlaamse Regering over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen bepalen dat de gemeenteraad  enkel digitaal en/of hybride vergaderen onder de uitzonderlijke omstandigheden, vermeld in het huishoudelijk reglement; het principieel openbaar karakter van de vergadering moet gerespecteerd worden.
    Het is niet de bedoeling om nog op basis van burgemeestersbesluit digitaal (of hybriede) te vergaderen.  De burgemeester behoudt zijn weliswaar de bevoegdheid op basis van art 134, 135 en 136 van de nieuwe gemeentewet om maatregelen te nemen die noodzakelijk zijn bij onvoorziene gebeurtenissen.
Aanleiding en context

Het vast bureau neemt  een huishoudelijk reglement aan waarin het nadere regels vaststelt over zijn werking.
Het huishoudelijk reglement regelt minstens of het college van burgemeester en schepenen, resp. het vast bureau digitaal of hybride kan vergaderen en de wijze waarop.
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van dit reglement.

Financiële informatie

De wijziging van het huishoudelijk reglement heeft geen rechtstreekse financiële weerslag.  Het lokaal bestuur dient evenwel de nodige accomodatie en apparatuur te voorzien om de digitale vergaderingen mogelijk te maken.

Regelgeving bevoegdheid
RMW - Artikel 77 van het decreet lokaal bestuur
<p>Artikel 77 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat de raad voor maatschappelijk welzijn beschikt over de volheid van bevoegdheid voor de aangelegenheden die aan het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn door de krachtens de wet of het decreet zijn toevertrouwd.</p>

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het huishoudelijk reglement voor het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau.

4.

2021_RMW_00046 - Huishoudelijk reglement - Bijzonder comité voor de sociale dienst - aanpassing - kennisneming

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Liselotte Leenaerts, voorzitter; Dis Van Berckelaer, burgemeester; Walter Kiebooms, schepen; Marian Lauwers, schepen; Ken Casier, schepen; Tom Verboven, schepen; Kristof Van de Velde, schepen; Frans Neyens; Anita Van den Bulck; Luc Couillier; Linda Bresseleers; Michael Bryon; Naomi Van der Velden; Ann Coemans; Ann Vereycken; Peter Van Hoof; Hassana Errazzouki; Lucienne Bogaerts; Chris Grietens; Peggy Maebe; Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Verontschuldigd
Geert Van de Laar
Secretaris
Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Voorzitter
Liselotte Leenaerts, voorzitter
4.

2021_RMW_00046 - Huishoudelijk reglement - Bijzonder comité voor de sociale dienst - aanpassing - kennisneming

2021_RMW_00046 - Huishoudelijk reglement - Bijzonder comité voor de sociale dienst - aanpassing - kennisneming

Motivering

Motivering

Het bijzonder comité voor de sociale dienst heeft een huishoudelijk reglement goedgekeurd in zitting van 3 april 2019.   

Door de federale crisisfase die afgekondigd werd ter beheersing van de coronapandemie heeft het lokaal bestuur Borsbeek ervaring opgedaan met digitaal en/of hybride vergaderen. Door een wijziging aan het decreet over het lokaal bestuur mogen de organen van het lokaal bestuur beslissen om voortaan ook nog digitaal en/of hybride te vergaderen. Daarvoor moet de raad dan wel het huishoudelijk reglement aanpassen. Het bijzonder comité voor de sociale dienst moet bepalen wat “uitzonderlijke omstandigheden” zijn op basis waarvan een digitale en/of hybride vergadering kan plaatsvinden.

Gelet op de werking van het lokaal bestuur Borsbeek - in het bijzonder ook de frequentie met dewelke het bijzonder comité vergadert-, de technische mogelijkheden waar de gemeente over beschikt is het aangewezen om in te gaan op de mogelijkheid om digitaal te vergaderen.  Dit houdt in dat alle leden van de vergadering deelnemen op digitale wijze (in tegenstelling tot hybride vergaderen, waarbij één of meerdere (maar niet alle) leden digitaal deelnemen.

Worden beschouwd als uitzonderlijke omstandigheden die volledig digitaal vergaderen rechtvaardigen :

  • Tijdens een federale crisisfase  
  • Wanneer het gemeentehuis (of het sociaal huis) of de raadszaal onverwacht fysiek niet toegankelijk is

De voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst en de burgemeester, vanuit zijn rol inzake openbare veiligheid en openbare gezondheid, beslissen samen of aan deze voorwaarde is voldaan. De burgemeester bevestigt zijn beslissing schriftelijk. Door een uitnodiging voor een digitale vergadering te versturen, verklaart de voorzitter zich akkoord met deze werkwijze.

In het huishoudelijk reglement is artikel 2.4 toegevoegd.

Juridische grond

Artikel 110 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat artikel 29 ook van toepassing is op het bijzonder comité voor de sociale dienst. Dit artikel bepaalt dat het bijzonder comité voor de sociale dienst bij de aanvang van de zittingsperiode een huishoudelijk reglement moet vaststellen waarin nadere regels bepaald zijn over zijn werking.
De bepalingen die gevolgd worden staan zowel in het decreet over het lokaal bestuur (art. 20 DLB dat van toepassing is via art. 110 DLB en art. 111 DLB ) als in het besluit van de Vlaamse Regering over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen. Het algemene uitgangspunt daarbij is dat het bijzonder comité voor de sociale dienst enkel digitaal en/of hybride vergaderen kan onder de uitzonderlijke omstandigheden vermeld in het huishoudelijk reglement.  
Het is niet de bedoeling om nog op basis van burgemeestersbesluit digitaal (of hybride) te vergaderen.  De burgemeester behoudt zijn weliswaar de bevoegdheid op basis van art 134, 135 en 136 van de nieuwe gemeentewet om maatregelen te nemen die noodzakelijk zijn bij onvoorziene gebeurtenissen.

Aanleiding en context

Het bijzonder comité voor de sociale dienst moet bij de aanvang van de zittingsperiode een huishoudelijk reglement vaststellen waarin nadere regels bepaald zijn over zijn werking.
Het huishoudelijk reglement is in zitting van 9 november 2021 aangepast aan de gewijzigde bepalingen van het decreet lokaal bestuur en het besluit van de Vlaamse Regering over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen.

Financiële informatie

De wijziging van het huishoudelijk reglement heeft geen rechtstreekse financiële weerslag.  Het lokaal bestuur dient evenwel de nodige accomodatie en apparatuur te voorzien om de digitale vergaderingen mogelijk te maken.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het aangepaste huishoudelijk reglement voor het bijzonder comité voor de sociale dienst.

5.

2021_RMW_00047 - Gevonden en in beslag genomen goederen - aanpassing toewijzingsreglement - kennisneming

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Liselotte Leenaerts, voorzitter; Dis Van Berckelaer, burgemeester; Walter Kiebooms, schepen; Marian Lauwers, schepen; Ken Casier, schepen; Tom Verboven, schepen; Kristof Van de Velde, schepen; Frans Neyens; Anita Van den Bulck; Luc Couillier; Linda Bresseleers; Michael Bryon; Naomi Van der Velden; Ann Coemans; Ann Vereycken; Peter Van Hoof; Hassana Errazzouki; Lucienne Bogaerts; Chris Grietens; Peggy Maebe; Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Verontschuldigd
Geert Van de Laar
Secretaris
Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Voorzitter
Liselotte Leenaerts, voorzitter
5.

2021_RMW_00047 - Gevonden en in beslag genomen goederen - aanpassing toewijzingsreglement - kennisneming

2021_RMW_00047 - Gevonden en in beslag genomen goederen - aanpassing toewijzingsreglement - kennisneming

Motivering

Juridische grond

De procedure voorzien bij wet van 30 december 1975 betreffende de goederen, buiten particuliere eigendommen, gevonden of op de openbare weg geplaatst ter uitvoering van vonnissen tot uitzetting is opgeheven.  Sinds 1 september 2021 geldt de regeling uit de Wet van 4 februari 2020 houdende boek 3 “Goederen” van het Burgerlijk Wetboek, in het bijzonder artikelen 3.58 en 3.59:

  • De gemeente moet het gevonden of door de vinder in bewaring gegeven voorwerp in een register opnemen en redelijke pogingen ondernemen om de eigenaar terug te vinden.  
  • De gemeente is aansprakelijk voor de bewaring. 
  • De gemeente kan na zes maanden te goeder trouw en op een economisch verantwoorde wijze beschikken over het voorwerp (m.u.v. voorwerpen die vatbaar zijn voor bederf, die onderhevig zijn aan snelle waardevermindering of schadelijk zijn voor de openbare hygiëne, gezondheid of veiligheid en fietsen waarvoor de bewaartermijn van drie maanden geldt). 
  • Ingeval van verkoop moet de gemeente de opbrengst ter beschikking van de eigenaar of van zijn rechtverkrijgenden houden. 
  • Het voorwerp blijft toebehoren aan zijn oorspronkelijke eigenaar en de gemeente wordt slechts eigenaar vijf jaar na de opname in het register voor zover de oorspronkelijke eigenaar zich niet kenbaar heeft gemaakt. 
  • De gemeente heeft een retentierecht, zolang de eigenaar de verplichting tot vergoeding van de redelijke kosten van bewaring, behoud en opsporing niet heeft nagekomen.  
Aanleiding en context

Het toewijzingsreglement 'Gevonden en in beslag genomen goederen' werd aangepast aan de Wet van 4 februari 2020 houdende boek 3 “Goederen” van het Burgerlijk Wetboek.

Financiële informatie

Geen financiële weerslag, behalve eventuele inkomsten bij een openbare verkoop of eventuele vergoedingen aaneen eigenaar of rechthebbende die zich binnen de wettelijk voorziene termijn kenbaar maakt.

Motivering

Naar aanleiding van de wijziging van het burgerlijk wetboek werd de huidige procedure 'gevonden en in beslag genomen goederen' afgestemd op de nieuwe wetgeving. 

De gemeente of vinder is in elk geval verplicht de goederen 6 maanden te bewaren, tenzij het gaat om goederen die snel bederven of schadelijk zijn voor de openbare hygiëne, gezondheid of veiligheid óf fietsen. Fietsen moeten maar 3 maanden worden bijgehouden. Is de termijn verstreken, kan de gemeente of de vinder op een economisch verantwoorde wijze beschikken over de zaak. Dit kan verschillende zaken betekenen:

  • ofwel organiseert de gemeente een openbare verkoop;
  • ofwel schenkt de gemeente het voorwerp aan een derden, zoals het overdragen van de goederen aan de kringloopwinkel;
  • ofwel gebruikt de gemeente de zaak zelf;
  • ofwel vernietigt de gemeente de zaak.

Ingeval van verkoop moet de gemeente de opbrengst ter beschikking van de eigenaar of van zijn rechtverkrijgenden houden. Het voorwerp blijft toebehoren aan zijn oorspronkelijke eigenaar en de gemeente of vinder wordt slechts eigenaar vijf jaar na de opname in het register voor zover de oorspronkelijke eigenaar zich niet kenbaar heeft gemaakt.
De gemeente heeft een retentierecht, zolang de eigenaar de verplichting tot vergoeding van de redelijke kosten van bewaring, behoud en opsporing niet heeft nagekomen.  

Regelgeving bevoegdheid
GR - artikel 40 § 3 - gemeentelijke reglementen
<p>Artikel 40 &sect; 3 van het decreet lokaal bestuur: de gemeenteraad stelt de gemeentelijke reglementen vast.</p>

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het aangepast toewijzingsreglement betreffende gevonden en in beslag genomen goederen.

6.

2021_RMW_00048 - IGEAN, dienstverlening - buitengewone algemene vergadering van 22 december 2021 - goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Liselotte Leenaerts, voorzitter; Dis Van Berckelaer, burgemeester; Walter Kiebooms, schepen; Marian Lauwers, schepen; Ken Casier, schepen; Tom Verboven, schepen; Kristof Van de Velde, schepen; Frans Neyens; Anita Van den Bulck; Luc Couillier; Linda Bresseleers; Michael Bryon; Naomi Van der Velden; Ann Coemans; Ann Vereycken; Peter Van Hoof; Hassana Errazzouki; Lucienne Bogaerts; Chris Grietens; Peggy Maebe; Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Verontschuldigd
Geert Van de Laar
Secretaris
Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Voorzitter
Liselotte Leenaerts, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2021_RMW_00048 - IGEAN, dienstverlening - buitengewone algemene vergadering van 22 december 2021 - goedkeuring
Aanwezig
Liselotte Leenaerts, Dis Van Berckelaer, Walter Kiebooms, Marian Lauwers, Ken Casier, Tom Verboven, Kristof Van de Velde, Frans Neyens, Anita Van den Bulck, Luc Couillier, Linda Bresseleers, Michael Bryon, Naomi Van der Velden, Ann Coemans, Ann Vereycken, Peter Van Hoof, Hassana Errazzouki, Lucienne Bogaerts, Chris Grietens, Peggy Maebe, Kathleen Sebreghts
Stemmen voor 20
Anita Van den Bulck, Peter Van Hoof, Lucienne Bogaerts, Ann Coemans, Chris Grietens, Luc Couillier, Michael Bryon, Naomi Van der Velden, Kristof Van de Velde, Walter Kiebooms, Tom Verboven, Ken Casier, Marian Lauwers, Ann Vereycken, Linda Bresseleers, Hassana Errazzouki, Peggy Maebe, Dis Van Berckelaer, Frans Neyens, Liselotte Leenaerts
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
6.

2021_RMW_00048 - IGEAN, dienstverlening - buitengewone algemene vergadering van 22 december 2021 - goedkeuring

2021_RMW_00048 - IGEAN, dienstverlening - buitengewone algemene vergadering van 22 december 2021 - goedkeuring

Motivering

Motivering

 
Juridische grond
  • Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
  • Artikel 35 van de statuten van IGEAN dienstverlening bepaalt dat de jaarvergadering elk jaar in de loop van het tweede kwartaal verplicht bijeenkomt. Op deze vergadering wordt de jaarrekening vastgesteld aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor.
  • In zitting van de raad voor maatschappelijk welzijn van 25 februari 2019 werd Dis Van Berckelaer aangeduid als afgevaardigde en Michael Bryon als plaatsvervanger voor alle algemene en buitengewone algemene vergaderingen van Igean, dienstverlening.
Aanleiding en context

Met het K.B. van 3.01.1969 werd overgegaan tot de oprichting van de coöperatieve vennootschap Intercommunale Grondbeleid en Expansie Antwerpen, verder IGEAN cv genoemd, gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 8.07.1969.

Op de buitengewone algemene vergadering van 8.11.2003 werd IGEAN cv omgevormd tot een dienstverlenende vereniging IGEAN dienstverlening, gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 19.12.2003.

Met de beslissing van de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden, Cultuur, Jeugd en Ambtenarenzaken van 1.04.2004 werden de wijzigingen van de statuten en de omvorming van IGEAN cv in een dienstverlenende vereniging goedgekeurd.

Op de buitengewone algemene vergadering van 15.06.2007 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 13.08.2007 onder nr. 07120366.

Op de buitengewone algemene vergadering van 18.12.2013 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 10.04.2014 van de Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse rand.

Op de buitengewone algemene vergadering van 17.06.2016 werd de statutenwijziging en verlenging van IGEAN dienstverlening tot 21.06.2034 goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 3.10.2016 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.

Op de buitengewone algemene vergadering van 19.12.2018 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 19.03.2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.

Op de algemene vergadering van 28.06.2019 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 23.10.2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.

Op de algemene vergadering van 19.06.2020 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening in het kader van de zelfstandige groepering goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 25.01.2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.

Het OCMW is lid bij IGEAN dienstverlening.

De raad van bestuur van 13.10. 2021 heeft beslist om de buitengewone algemene vergadering van 22.12.2021 om 19.00 uur te organiseren op een digitale wijze gelet op uitzonderlijke situatie en op de stand van zaken van de maatregelen ter voorkoming van de verdere verspreiding van het coronavirus COVID-19.

De dagorde werd als volgt vastgelegd:

  1. goedkeuren van de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor 2022
  2. goedkeuren van de begroting 2022
  3. benoemen van een bestuurder

Met het schrijven van IGEAN dienstverlening van 20.10.2021 werd de uitnodiging en de dagorde voor de buitengewone algemene vergadering van 22.12.2021 aan alle deelnemers bezorgd.

Volgende documenten werden op dat ogenblik via het infonet ter beschikking gesteld van de deelnemers:

  1. de uittreksels uit de beslissingen van de raad van bestuur van 13.10.2021
  2. de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie met de begroting voor 2022

Financiële informatie

De buitengewone algemene vergadering heeft op zich geen financiële gevolgen voor het bestuur.

Regelgeving bevoegdheid
GR - artikel 41, 9° - wat een andere wet aan de gemeenteraad voorbehoudt
<p>Artikel 41, 9&deg; van het decreet lokaal bestuur: de gemeenteraad is bevoegd voor beslissingen die een wet, een decreet of een uitvoeringsbesluit uitdrukkelijk aan de gemeenteraad voorbehoudt.</p>

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de volledige dagorde van de buitengewone algemene vergadering van IGEAN dienstverlening die digitaal zal gehouden worden gelet op de uitzonderlijke situatie en op de stand van zaken van de maatregelen ter voorkoming van de verdere verspreiding van het Coronavirus COVID-19 op 22.12.2021 om 19.00 u evenals van alle daarbij horende documenten en neemt op basis hiervan volgende beslissingen:

  1. goedkeuren van de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor 2022
  2. goedkeuren van de begroting 2022
  3. benoemen van een bestuurder

Artikel 2

De raad voor maatschappelijk welzijn geeft mandaat aan de afgevaardigde om aan de buitengewone algemene vergadering van IGEAN dienstverlening van 22.12.2021 deel te nemen en de agendapunten goed te keuren.

Artikel 3

Twee uittreksels van onderhavige gemeenteraadsbeslissing zullen aan IGEAN dienstverlening worden bezorgd.

7.

2021_RMW_00049 - IGEAN, milieu en veiligheid - buitengewone algemene vergadering van 22 december 2021 - goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Liselotte Leenaerts, voorzitter; Dis Van Berckelaer, burgemeester; Walter Kiebooms, schepen; Marian Lauwers, schepen; Ken Casier, schepen; Tom Verboven, schepen; Kristof Van de Velde, schepen; Frans Neyens; Anita Van den Bulck; Luc Couillier; Linda Bresseleers; Michael Bryon; Naomi Van der Velden; Ann Coemans; Ann Vereycken; Peter Van Hoof; Hassana Errazzouki; Lucienne Bogaerts; Chris Grietens; Peggy Maebe; Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Verontschuldigd
Geert Van de Laar
Secretaris
Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Voorzitter
Liselotte Leenaerts, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2021_RMW_00049 - IGEAN, milieu en veiligheid - buitengewone algemene vergadering van 22 december 2021 - goedkeuring
Aanwezig
Liselotte Leenaerts, Dis Van Berckelaer, Walter Kiebooms, Marian Lauwers, Ken Casier, Tom Verboven, Kristof Van de Velde, Frans Neyens, Anita Van den Bulck, Luc Couillier, Linda Bresseleers, Michael Bryon, Naomi Van der Velden, Ann Coemans, Ann Vereycken, Peter Van Hoof, Hassana Errazzouki, Lucienne Bogaerts, Chris Grietens, Peggy Maebe, Kathleen Sebreghts
Stemmen voor 20
Anita Van den Bulck, Peter Van Hoof, Lucienne Bogaerts, Ann Coemans, Chris Grietens, Luc Couillier, Michael Bryon, Naomi Van der Velden, Kristof Van de Velde, Walter Kiebooms, Tom Verboven, Ken Casier, Marian Lauwers, Ann Vereycken, Linda Bresseleers, Hassana Errazzouki, Peggy Maebe, Dis Van Berckelaer, Frans Neyens, Liselotte Leenaerts
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
7.

2021_RMW_00049 - IGEAN, milieu en veiligheid - buitengewone algemene vergadering van 22 december 2021 - goedkeuring

2021_RMW_00049 - IGEAN, milieu en veiligheid - buitengewone algemene vergadering van 22 december 2021 - goedkeuring

Motivering

Juridische grond
  • Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017

  • Artikel 36 van de statuten van IGEAN milieu & veiligheid bepaalt dat de jaarvergadering elk jaar in de loop van het tweede kwartaal verplicht bijeenkomt. Op deze vergadering wordt de jaarrekening vastgesteld aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor.
  • In zitting van de raad voor maatschappelijk welzijn van 25 februari 2019 werd Liselotte Leenaerts aangeduid als afgevaardigde en Walter Kiebooms als plaatsvervanger voor alle algemene en buitengewone algemene vergaderingen van Igean, milieu en veiligheid.
Aanleiding en context
Op de buitengewone algemene vergadering van IGEAN cv van 8.11.2003 werd de oprichtingsakte van de opdrachthoudende vereniging IGEAN milieu & veiligheid verleden.

Op 19.12.2003 verscheen de publicatie van de oprichtingsakte en de statuten van IGEAN milieu & veiligheid in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

Met de beslissing van de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden, Cultuur, Jeugd en Ambtenarenzaken van 1.04.2004 werd de oprichting en de statuten van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd.

Op de buitengewone algemene vergadering van 15.06.2007 werd de statutenwijziging van IGEAN, milieu & veiligheid goedgekeurd en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 13.08.2007 onder nr. 07120366.

Op de buitengewone algemene vergadering van 18.12.2013 werd de statutenwijziging van IGEAN, milieu & veiligheid goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 10.04.2014 van de Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse rand.

Op de buitengewone algemene vergadering van 17.06.2016 werd de statutenwijziging en verlenging van IGEAN milieu & veiligheid tot 21.06.2034 goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 3.10.2016 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.

Op de buitengewone algemene vergadering van 19.12.2018 werd de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 27.03.2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.

Op de algemene vergadering van 28.06.2019 werd de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 17.10.2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.

Het OCMW is lid bij IGEAN milieu & veiligheid.

De raad van bestuur van 17.03.2021 heeft beslist om de jaarvergadering van 25.06.2021 om 19.00 uur te organiseren op een digitale wijze gelet op uitzonderlijke situatie en op de stand van zaken van de maatregelen ter voorkoming van de verdere verspreiding van het coronavirus COVID-19.

De dagorde werd als volgt vastgelegd:

  1. goedkeuren van de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor 2022
  2. goedkeuren van de begroting 2022
  3. innovatiefonds - bepalen bijdrage
  4. benoemen van een lid van het adviescomité

De raad van bestuur van 20.10.2021 heeft eveneens de agendapunten goedgekeurd op basis waarvan volgende documenten vanaf heden beschikbaar zijn:

  1. de uittreksels uit de beslissingen van de raad van bestuur van 20.10.2021
  2. de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie met de begroting voor 2022
  3. de nota over het innovatiefonds
Financiële informatie

De buitengewone algemene vergadering heeft op zich geen financiële gevolgen voor het bestuur.

Regelgeving bevoegdheid
RMW - Artikel 77 van het decreet lokaal bestuur
<p>Artikel 77 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat de raad voor maatschappelijk welzijn beschikt over de volheid van bevoegdheid voor de aangelegenheden die aan het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn door de krachtens de wet of het decreet zijn toevertrouwd.</p>

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de volledige dagorde van de buitengewone algemene vergadering van IGEAN milieu & veiligheid die digitaal zal gehouden worden gelet op de uitzonderlijke situatie en op de stand van zaken van de maatregelen ter voorkoming van de verdere verspreiding van het Coronavirus COVID-19 op 22.12.2021 om 19.00 u evenals van alle daarbij horende documenten en neemt op basis hiervan volgende beslissingen:

  1. goedkeuren van de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor 2022
  2. goedkeuren van de begroting 2022
  3. innovatiefonds - bepalen bijdrage
  4. benoemen van een lid van het adviescomité

Artikel 2

De raad voor maatschappelijk welzijn geeft mandaat aan de afgevaardigde om aan de buitengewone algemene vergadering van 22 december 2021 van IGEAN milieu en veiligheid deel te nemen en de agendapunten goed te keuren.

Artikel 3

Twee uittreksels van onderhavige gemeenteraadsbeslissing zullen aan IGEAN milieu en veiligheid worden bezorgd.

8.

2021_RMW_00050 - CIPAL - algemene vergadering van 16 december 2021 - goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Liselotte Leenaerts, voorzitter; Dis Van Berckelaer, burgemeester; Walter Kiebooms, schepen; Marian Lauwers, schepen; Ken Casier, schepen; Tom Verboven, schepen; Kristof Van de Velde, schepen; Frans Neyens; Anita Van den Bulck; Luc Couillier; Linda Bresseleers; Michael Bryon; Naomi Van der Velden; Ann Coemans; Ann Vereycken; Peter Van Hoof; Hassana Errazzouki; Lucienne Bogaerts; Chris Grietens; Peggy Maebe; Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Verontschuldigd
Geert Van de Laar
Secretaris
Kathleen Sebreghts, algemeen directeur
Voorzitter
Liselotte Leenaerts, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2021_RMW_00050 - CIPAL - algemene vergadering van 16 december 2021 - goedkeuring
Aanwezig
Liselotte Leenaerts, Dis Van Berckelaer, Walter Kiebooms, Marian Lauwers, Ken Casier, Tom Verboven, Kristof Van de Velde, Frans Neyens, Anita Van den Bulck, Luc Couillier, Linda Bresseleers, Michael Bryon, Naomi Van der Velden, Ann Coemans, Ann Vereycken, Peter Van Hoof, Hassana Errazzouki, Lucienne Bogaerts, Chris Grietens, Peggy Maebe, Kathleen Sebreghts
Stemmen voor 20
Anita Van den Bulck, Peter Van Hoof, Lucienne Bogaerts, Ann Coemans, Chris Grietens, Luc Couillier, Michael Bryon, Naomi Van der Velden, Kristof Van de Velde, Walter Kiebooms, Tom Verboven, Ken Casier, Marian Lauwers, Ann Vereycken, Linda Bresseleers, Hassana Errazzouki, Peggy Maebe, Dis Van Berckelaer, Frans Neyens, Liselotte Leenaerts
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
8.

2021_RMW_00050 - CIPAL - algemene vergadering van 16 december 2021 - goedkeuring

2021_RMW_00050 - CIPAL - algemene vergadering van 16 december 2021 - goedkeuring

Motivering

Juridische grond
  • De laatst gecoördineerde statuten van de dienstverlenende vereniging CIPAL.
  • Artikel 35 van de statuten van CIPAL bepalen dat de benoemingsprocedure met de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordigers dient herhaald te worden voor elke algemene vergadering.
  • Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 in het bijzonder artikel 432 dat bepaalt dat de vertegenwoordigers op de algemene vergadering aangewezen worden door de organen die, krachtens de wettelijke reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen.
  • In zitting van de raad voor maatschappelijk welzijn van 25 februari 2019 werd, voor de rest van deze legislatuur, Michael Bryon aangeduid als afgevaardigde en Tom Verboven als plaatsvervanger voor alle algemene en buitengewone algemene vergaderingen van CIPAL.
Aanleiding en context

Het OCMW Borsbeek is deelnemer van de dienstverlenende vereniging CIPAL. Met de oproepingsbrief van 29 oktober 2021 wordt het OCMW Borsbeek opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering van CIPAL op 16 december 2021. Deze vergadering gaat digitaal vanop afstand door om 16 uur met volgende agendapunten:

  1. Toetreding en aanvaarding van nieuwe deelnemer(s)
  2. Bespreking en goedkeuring van de begroting voor het boekjaar 2022
  3. Toekenning dubbel presentiegeld aan voorzitter raad van bestuur
  4. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering
Regelgeving bevoegdheid
RMW - Artikel 78 §1 5° van het decreet lokaal bestuur
<p>Artikel 78 &sect;1 5&deg; van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het vast bureau worden toevertrouwd: het oprichten van en het toetreden tot rechtspersonen, of het aanwijzen van leden van de rechtspersonen, vermeld in deel 3, titel 4, en de besluiten om deel te nemen in een gemeentelijk extern verzelfstandigd agentschap in privaatrechtelijke vorm</p>

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de agendapunten goed voor de algemene vergadering van Cipal van 16 december 2021 die digitaal plaatsvindt:

  1. Toetreding en aanvaarding van nieuwe deelnemer(s)
  2. Bespreking en goedkeuring van de begroting voor het boekjaar 2022
  3. Toekenning dubbel presentiegeld aan voorzitter raad van bestuur
  4. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering

Artikel 2

De raad voor maatschappelijk welzijn geeft mandaat aan de afgevaardigde om aan de algemene vergadering van Cipal van 16 december 2021 deel te nemen en de agendapunten goed te keuren.

Artikel 3

Een kopie van deze beslissing wordt overgemaakt aan Cipal dv, Bell-Telephonelaan 2D, 2440 Geel.