De notulen en het zittingsverslag van de voorgaande zitting van de gemeenteraad moeten goedgekeurd worden.
De notulen zijn raadpleegbaar in bijlage.
Het zittingsverslag kan in de raadpleegomgeving teruggevonden worden via volgende link: https://raadpleeg-borsbeek.onlinesmartcities.be/
Artikel 32 van het decreet lokaal bestuur waarin bepaald wordt dat de notulen en het zittingsverslag worden goedgekeurd op de eerstvolgende vergadering van de gemeenteraad.
Regelgeving: bevoegdheid
Artikel 40 § 1 van het decreet lokaal bestuur: Onder voorbehoud van andere wettelijke of decretale bepalingen, beschikt de gemeenteraad over de volheid van bevoegdheid ten aanzien van de aangelegenheden, vermeld in artikel 2.
De gemeenteraad keurt de notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraad van 23 september goed.
Door dhr. Van Autreve Dries werd een klacht ingediend bij het Agentschap Binnenlands Bestuur (ABB) betreffende de retributie op het verdelen van huisvuilzakken, goedgekeurd in zitting van de gemeenteraad van 24 juni 2024.
Op 31 juli 2024 werd deze klacht door ABB gemeld aan het lokaal bestuur van Borsbeek met de vraag om alle verantwoordingsstukken over te maken zodat ABB een standpunt zou kunnen innemen.
Artikel 333 van het decreet lokaal bestuur bepaalt het volgende:
Als een klacht wordt ingediend tegen een besluit van de gemeenteoverheid of van een openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn brengt de toezichthoudende overheid de indiener van de klacht op de hoogte van:
1° de ontvangst van de klacht, binnen tien dagen nadat ze ontvangen werd;
2° het verzoek van de toezichthoudende overheid aan de gemeenteoverheid of het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn om het besluit en het bijbehorende dossier te bezorgen, binnen tien dagen na dat verzoek;
3° het besluit van de toezichthoudende overheid over de ingediende klacht met vermelding van de motieven waarop het besluit is gebaseerd.
De toezichthoudende overheid brengt de betrokken gemeenteoverheid of aan het betrokken openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn op de hoogte van haar definitieve antwoord aan de indiener van de klacht. Deze mededeling wordt ter kennis gebracht op de eerstvolgende vergadering van de gemeenteraad of van de raad voor maatschappelijk welzijn.
In geval van stuiting van de termijn om een beroep in te stellen bij de Raad van State, brengt de toezichthoudende overheid de indiener van de klacht op de wijze, bepaald door de Vlaamse Regering, op de hoogte van de motieven van de toezichthoudende overheid om het besluit van de gemeenteoverheid of van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn waartegen de klacht was ingediend, niet te vernietigen, binnen tien dagen na het nemen van dat besluit of na het verstrijken van de termijn.
De uiterste datum voor inwoners om IGEAN-huisvuilzakken aan te bieden is 31 maart 2025. Na deze datum moeten Antwerpse huisvuilzakken aangeboden worden. Burgers die na 31 maart 2025 nog IGEAN-huisvuilzakken bezitten mogen deze niet omruilen tegen Antwerpse zakken.
Klager eist dat inwoners van Borsbeek na 31 maart 2025 niet gebruikte IGEAN-vuilzakken kunnen omruilen tegen Antwerpen vuilzakken.
Er werd door ABB een onderzoek ingesteld. Ieder lokaal bestuur beschikt over een ruime autonomie in het vaststellen van hun beleid. ABB ziet erop toe dat de besturen de beginselen van behoorlijk bestuur en het algemeen belang respecteren.
ABB oordeelt dat de klacht van dhr. Van Autreve als ongegrond wordt beschouwd. In dit dossier is er geen sprake van een schending van het recht of het algemeen belang. Het lokaal bestuur heeft oog gehad voor het redelijkheidsbeginsel, aangezien de gemeente voorziet in een overgangsperiode van 6 maanden.
De gemeenteraad neemt kennis van de klacht van dhr. Van Autreve Dries bij het Agentschap Binnenlands Bestuur betreffende het retributiereglement op de verdeling van huisvuilzakken, goedgekeurd in zitting van de gemeenteraad van 24 juni 2024.
De gemeenteraad neemt tevens kennis van het besluit van het Agentschap Binnenlands Bestuur; de klacht is ongegrond verklaard.
Na goedkeuring van de jaarrekening door de gemeenteraad wordt deze via het digitaal loket doorgestuurd naar het Agentschap Binnenlands Bestuur (ABB). De jaarrekening wordt na goedkeuring ook gepubliceerd op de website van de gemeente Borsbeek.
Op basis van de publicatie en de digitale rapportering voert ABB een controle uit op de juistheid en volledigheid van de jaarrekening. Er werden via mail een aantal bijkomende vragen gesteld, waarop een antwoord werd gegeven.
Op donderdag19 september 2024 kregen we de melding dat de jaarrekening van gemeente en OCMW Borsbeek door de gouverneur werd goedgekeurd. Er werden een aantal technische opmerkingen overgemaakt waar we naar een volgende rapportering toe rekening mee zullen houden.
De jaarrekening 2023 goedgekeurd door de gemeenteraad op 27 mei 2024 bevat de volgende saldi:
De balans en de staat van kosten en opbrengsten 2023 worden als volgt samengesteld:
Balans
Staat van kosten en opbrengsten
De gemeenteraad neemt kennis van de goedkeuring van de jaarrekening 2023 door de gouverneur.
De meerjarenplanning 2020-2025 werd in 2019 opgemaakt door een samenwerking tussen de verschillende diensten en het bestuur.
Zoals elk jaar komen er in de loop van het jaar een aantal zaken naar boven waardoor er een aanpassing van de cijfers nodig is. De verschillende diensten hebben de cijfers voor 2024 herbekeken en doorgegeven welke budgetten overgezet moeten worden naar een volgend jaar, welke budgetten aangepast moeten worden, welke geschrapt en welke toegevoegd.
In deze AMJP 2020-2026 wijziging 1/2024 zijn voornamelijk volgende aanpassingen opgenomen:
Deze wijzigingen werden verwerkt in de AMJP 2020-2026 wijziging 1/2024 en besproken met het college.
Voor een aantal ramingen zijn we ook afhankelijk van de input van andere instanties en partnerbesturen. Zo werden de toelagen aan de politiezone en hulpverleningszone ingeschreven op basis van de begrotingen die werden goedgekeurd in de raden van deze besturen.
De cijfers voor de aanvullende personenbelasting, verkeersbelasting en opcentiemen onroerende voorheffing werden voorzien aan de hand van de ramingen die we doorkregen van de FOD Financiën.
Ook voor de ramingen van de dividenden en tegemoetkomingen van o.a. Pidpa en Fluvius werd er rekening gehouden met hun meerjarenplanningen en de laatste nieuwe raming die we van hen hebben doorgekregen.
Ook de uitgaven voor afvalophaling en -verwerking werden ingeschreven op basis van de geactualiseerde raming van Igean.
Voor een gedetailleerd overzicht van de wijzigingen verwijzen we naar de strategische nota en het volledige overzicht van het beleid dat is opgenomen bij de toelichting van de AMJP 2020-2026 wijziging 1/2024.
Beschikbaar budgettair resultaat 2024 na wijziging: 1.101.232 euro
Beschikbaar budgettair resultaat 2025 na wijziging: 710.305 euro
Beschikbaar budgettair resultaat 2026 na wijziging: 997.839 euro
Autofinancieringsmarge 2024 na wijziging: -2.464.637 euro
Autofinancieringsmarge 2025 na wijziging: 291.954 euro
Autofinancieringsmarge 2026 na wijziging: 594.116 euro
Het geconsolideerde beschikbaar budgettair resultaat moet jaarlijks positief zijn.
De geconsolideerde autofinancieringsmarge moet positief zijn aan het einde van de oorspronkelijke planningsperiode (2025).
Aan beide evenwichten is ook na de aanpassingen voldaan.
De gemeenteraad keurt de AMJP 2020-2026 wijziging 1/2024 voor het deel van de gemeente goed.
De gemeenteraad neemt kennis van het deel van het OCMW van de MJP 2020-2026 wijziging 1/2024.
De geconsolideerde MJP 2020-2026 wijziging 1/2024 wordt goedgekeurd door de gemeenteraad.
Het huidige reglement 'Belasting op de verspreiding van reclamedrukwerk' is geldig tot en met 31 december 2025.
Het decreet van 3 mei 2024 wijzigde het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen.
Door de financiële toestand is de gemeente genoodzaakt om belastingen te heffen.
De heffing van de belasting moet efficiënt en rendabel zijn. De belastingopbrengsten dienen de administratieve kosten verbonden aan de vestiging en invordering van de belastingaanslagen te dekken.
Er wordt een algemene en evenwichtige spreiding van de belastingdruk nagestreefd over alle belanghebbenden op het grondgebied van de gemeente.
De verschillende bedrijfsbelastingen hebben tot doel om de bedrijven op het grondgebied te laten bijdragen.
De gemeentelijke belasting op de verspreiding van ongeadresseerd drukwerk heeft een ecologische inslag. Het ongevraagd en systematisch verspreiden van ongeadresseerd drukwerk en gelijkgestelde producten in alle brievenbussen of op de openbare weg is schadelijk voor het milieu. Het volume van papierafval verhoogt en daardoor lopen de kosten voor de gemeente voor de ophaling en de verwerking van papier en karton hoog op. Door te werken met een tarief per gewicht en per bedeling werken we volgens het principe 'de vervuiler betaalt, hoe zwaarder het drukwerk of gelijkgesteld product, hoe hoger het tarief per bedeeld exemplaar.
Vrijstellingen:
Er wordt een vrijstelling voorzien voor publicaties en verspreidingen van niet-geadresseerd drukwerk van openbare besturen, verenigingen zonder winstoogmerk en onderwijsinstellingen. Deze publicaties zijn vooral bedoeld om te informeren en houden rechtstreeks verband met hun openbare functie of socioculturele aard, ze verspreiden niet beroepsmatig commerciële informatie.
Verder wordt er een vrijstelling voorzien voor het verspreiden van niet-geadresseerde drukwerken met een gewicht lager dan of gelijk aan 10 gram. We geven handelaars de mogelijkheid om promotie te voeren zonder te worden belast mits het gewicht lager of gelijk aan 10 gram is.
Naar aanleiding van een aantal vonnissen op het vlak van de gemeentebelasting werden de bepalingen van de ambtshalve inkohiering herbekeken en aangepast. De rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen oordeelde dat de belastingverhoging van 100 % bij een eerste overtreding in strijd is met het evenredigheidsbeginsel en dat de belastingverhoging dan een strafrechtelijk karakter heeft. De rechtbank heeft bij deze zaak dan ook geoordeeld dat de belastingverhoging diende te worden herleid naar 10 % in plaats van 100 % bij de eerste overtreding.
Na overleg met onze raadsman werd een voorstel uitgewerkt met een progressief tarief. Concreet wil dit zeggen dat bij het herhaaldelijk voorkomen van ontbrekende aangiftes of indienen van foutieve, onvolledige of onnauwkeurige aangiften de belastingverhoging mee zal oplopen. Artikel 7 van het reglement werd aangepast, de voornaamste wijziging houdt in dat de berekening van de belastingverhoging werd aangepast als volgt:
Door het decreet van 3 mei 2024 dat wijzigingen doorvoerde aan het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen dienen we de aangiftetermijnen te specifiëren. In het reglement goedgekeurd op 27 februari 2023 werd er gezegd dat we de aangifte moeten ontvangen binnen de 14 kalenderdagen na verspreiding van de reclamefolder. Het decreet van 3 mei 2024 zegt dat een uiterste datum voor de indiening moet vermeld worden. De aangifte van de reclamefolder zal door de belastingplichtige na het verstrijken van het kwartaal ten laatste moeten ingediend worden op 15 januari, 15 april, 15 juli en 15 oktober. Er zal een overgangsmaatregel voorzien worden voor aanslagjaar 2024. Het derde kwartaal mag ingediend worden uiterlijk op 15 november 2024, het vierde kwartaal mag ingediend worden voor 15 januari 2025.
Er wordt een belasting geheven voor de verspreiding van niet-geadresseerde drukwerken en gelijkgestelde producten. De lokale belastingen en retributies worden onder de loep genomen en waar nodig aangepast.
De gemeenteraad keurt het reglement 'belasting op de verspreiding van niet-geadresseerde drukwerken en gelijkgestelde producten' dat integraal werd toegevoegd aan dit besluit goed.
De toezichthoudende overheid wordt op de hoogte gebracht overeenkomstig artikel 330 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Het reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 §1 en 287 van het Decreet Lokaal Bestuur.
De gemeenteraad heeft de meerjarenplanning 2020-2025 van het centraal kerkbestuur goedgekeurd op 18 november 2019. Op 23 januari 2023 werd de wijziging MJP van de kerkfabriek Sint-Jacobus goedgekeurd door de gemeenteraad.
Op 4 september 2024 werden de budgetten 2025 van de kerkfabriek Sint-Jacobus en van de kerkfabriek Sint-Jan Berchmans toegelicht. Op 12 september 2024 werden de officiële documenten ingediend via Religiopoint.
Op 11 september 2024 gaf het bisdom gunstig advies over beide budgetten.
Sint-Jacobus
Men verwacht afnemende ontvangsten van omhalingen en kleine giften in vergelijking met het budget 2024 en de jaarrekening 2023.
Bij de uitgaven wordt er jaarlijks een klein budget voorzien om de nodige herstellingen te kunnen uitvoeren voor het gebruik van het orgel. De verzekeringen zowel voor het gebouw als de BA zijn geïndexeerd. De uitgaven voor nutsvoorzieningen zijn verder gedaald ten opzichte van het budget 2024. Op de post voor onderhoud is de verdere afbetaling opgenomen van een nieuwe automatische regeling voor een efficiëntere verwarming en een nieuw multifunctioneel programma-uurwerk voor het aansturen van het torenuurwerk, klokkenspelen en verwarming installatie. Om dit zo vlug mogelijk te realiseren is er gebruik gemaakt van een renteloze lening bij de eigen middelen rekening gespreid over 3 jaar. In 2025 zal de laatste schijf hiervan betaald worden.
Sint-Jan Berchmans
De kerkraad opteert om het budget 2025 binnen de grens van het goedgekeurde meerjarenplan te houden.
Voor de nutsvoorzieningen wordt uit voorzichtigheid het budget van 2024 aangehouden, voor de schoonmaak werd het budget verhoogd aangezien dit in 2024 niet toereikend was.
De budgetten 2025 worden ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad van Borsbeek, maar werden ook besproken met de dienst Erediensten van de stad Antwerpen aangezien de toelage vanaf 2025 door hen betaald zal worden.
Sint-Jacobus
In de meerjarenplanning 2020-2025 (na wijziging) van de kerkfabriek Sint-Jacobus was er voor 2025 een exploitatietoelage voorzien van 29.252,00 euro. Bij de opmaak van het budget 2025 wordt er rekening gehouden met het resultaat van de jaarrekening 2023 en het budget 2024. Hierdoor bedraagt de aangepast exploitatietoelage 10.465,02 euro wat binnen de goedgekeurde meerjarenplanning na wijziging valt.
Sint-Jan Berchmans
In de meerjarenplanning 2020-2025 van de kerkfabriek Sint-Jan Berchmans was er voor 2025 een exploitatietoelage voorzien van 20.270,00 euro. Bij de opmaak van het budget 2025 wordt er rekening gehouden met het resultaat van de jaarrekening 2023 en het budget 2024. Hierdoor bedraagt de aangepaste exploitatietoelage 10.443,71 euro wat binnen de goedgekeurde meerjarenplanning valt. De exploitatietoelage wordt verdeeld over Antwerpen (31%) en Borsbeek (69%); voor Borsbeek bedraagt de exploitatietoelage 7.206,16 euro.
De gemeenteraad keurt het budget 2025 van de kerkfabriek Sint-Jan Berchmans goed.
De gemeenteraad keurt het budget 2025 van de kerkfabriek Sint-Jacobus goed.
Het wegenis- en rioleringsproject dat gepland is in Brouwershoek.
Het rooilijnplan en het grondinnameplan die tijdens het ontwerp werden opgemaakt en die in het kader van de procedure voor de aanvraag van een omgevingsvergunning ter goedkeuring voorgelegd zullen worden.
Het schattingsverslag dat in opdracht van IGEAN opgemaakt werd door beëdigd landmeter-expert Eric Ceulemans.
De onderhandelingen die met de eigenaars gevoerd werden door Igean.
De vaststelling dat een aantal grondstroken die nodig zijn voor de realisatie van het project reeds eigendom zijn van de gemeente.
Decreet houdende de gemeentewegen van 3 mei 2019, Afdeling 5. - Realisatie van gemeentewegen - art. 26 en volgende.
De gemeente Borsbeek dient de grondstroken te verwerven ten behoeve van de realisatie van het geplande wegenis- en rioleringsproject. Los daarvan is de gemeente verplicht om de definitief vastgelegde rooilijn te realiseren (gemeentewegendecreet, art. 26 en volgende). Deze procedure voor de goedkeuring van de rooilijn wordt gevoerd in het kader van de procedure voor het bekomen van een omgevingsvergunning. Door de verwerving van de percelen die het voorwerp uitmaken van deze aktes, zijn alle noodzakelijke grondverwervingen afgerond.
Met de betrokken eigenaars werden afspraken gemaakt over de aankoop van de betrokken grondstroken. Deze afspraken werden vastgelegd in de verkoopbeloftes die door de verkopers ten gunste van de gemeente werden gemaakt.
Vervolgens heeft IGEAN de aktes voorbereid. Deze aktes liggen nu ter goedkeuring voor.
Bedragen voor de aankoop van de grondstroken :
VME Brouwershoek 28 (vertegenwoordigd door Imove zakenkantoor)
VME Vogelzang (Fidimco Beheer)
Kwam Wing Cheun en Lai Chun Chung
TOTAAL : € 7.364,-
De gemeenteraad keurt de ontwerpaktes voor de aankoop van de percelen in Brouwershoek (innames lot 1, lot 1bis, lot 2, lot 3 en lot 5) goed.
Het omgevingsvergunningsdecreet van 25 april 2014 bepaalt in artikel 9 dat iedere gemeente minimaal één omgevingsambtenaar in dienst moet hebben en dat die ambtenaar of groep van ambtenaren gezamenlijk voldoende kennis van zowel de ruimtelijke ordening als het milieu in zich moet verenigen.
De voltijds coördinator omgeving (omgevingsambtenaar) is enkele weken afwezig wegens ziekte. Dit kan vermoedelijk ook nog enkele weken/maanden duren.
Momenteel werd de functie van omgevingsambtenaar nog niet ingevuld.
Artikel 9 § 3 van het decreet betreffende de omgevingsvergunning omschrijft het volgende:
Vermits het lokaal bestuur Borsbeek vanaf 1 januari 2025 het 10e district wordt van de stad Antwerpen zal de stedelijke omgevingsambtenaar van Antwerpen de dossiers van het district Borsbeek vanaf 1 januari 2025 behandelen. Om dit reden dient de algemeen directeur voor een periode tot 31 december 2024 aangeduid te worden.
Conform artikel 9 van het decreet omgevingsvergunningen zal de algemeen directeur de taken van de gemeentelijke omgevingsambtenaar uitoefenen en dit voor een periode tot 31 december 2024.
De gemeente Borsbeek is deelnemer van de dienstverlenende vereniging CIPAL. Met de oproepingsbrief van 12 september 2024 wordt de gemeente Borsbeek opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering van CIPAL op 7 november 2024 om 16 uur. De vergadering gaat enkel digitaal door. De vergadering heeft de volgende agendapunten:
De toelichtende nota van Cipal betreffende de agendapunten van deze algemene vergadering werd aan het lokaal bestuur Borsbeek bezorgd.
De gemeenteraad keurt de agendapunten goed voor de algemene vergadering van Cipal van 7 november 2024 die enkel digitaal plaatsvindt:
De gemeenteraad geeft mandaat aan de afgevaardigde om aan de algemene vergadering van Cipal van 7 november 2024 deel te nemen en de agendapunten goed te keuren.
De gemeente Borsbeek is aandeelhouder van de intergemeentelijke vereniging PONTES.
Met het schrijven van 26 september 2024 wordt de gemeente Borsbeek opgeroepen om deel te nemen aan de digitale buitengewone algemene vergadering op 21 november 2024 om 19 uur met volgende agenda:
De gemeenteraad is bevoegd voor de aangelegenheden inzake de deelname aan en de vertegenwoordiging in instellingen, verenigingen en ondernemingen, evenals voor de aangelegenheden die het decreet uitdrukkelijk aan de gemeenteraad voorbehoudt. De gemeenteraden bepalen de afvaardiging en het mandaat van hun vertegenwoordigers in de algemene vergadering van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden. Tijdens het laatste trimester van elk jaar wordt een algemene vergadering georganiseerd die beraadslaagt over de strategie en de begroting voor het volgende werkingsjaar.
In zitting van de gemeenteraad van 25 februari 2019 werd Anita Van den Bulck aangeduid als afgevaardigde en Liselotte Lenaerts als plaatsvervanger voor alle vergaderingen van PONTES.
PONTES heeft een uitnodiging gestuurd voor de algemene vergadering met opgave van de agenda. Tevens werden alle documenten toegevoegd die een toelichting bevatten bij de geagendeerde onderwerpen.
Aangezien er geen bezwaren bestaan ten aanzien van de voorgestelde agenda en ontwerpbesluiten, kan de voorgestelde agenda worden goedgekeurd en het mandaat van de gemeentelijke vertegenwoordiger(s) dienovereenkomstig worden vastgesteld.
De gemeenteraad keurt de agendapunten goed van de digitale buitengewone algemene vergadering van PONTES die zal gehouden worden op 21 november 2024:
De gemeenteraad geeft mandaat aan de afgevaardigde om aan de algemene vergadering van PONTES van 21 november 2024 deel te nemen en de agendapunten goed te keuren.
Een kopie van deze beslissing wordt overgemaakt aan Pontes, Jules Moretuslei 2 te 2610 Wilrijk.
De gemeente Borsbeek is aangesloten bij het intergemeentelijk samenwerkingsverband 'de c.v.b.a. investeringsvereniging voor de gemeenten van de Kempen en het Antwerpse' afgekort tot IKA.
Met het schrijven van 1 oktober 2024 wordt de gemeente Borsbeek opgeroepen om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering op vrijdag 22 november 2024 om 18.45 uur Alta Ripa II, Engelstraat 6 te 2360 Oud-Turnhout met volgende agenda:
2. Statutaire benoemingen.
3. Statutaire mededelingen.
Een volledig dossier met documentatiestukken werd aan de gemeente Borsbeek overgemaakt.
De gemeenteraad gaat akkoord met de dagorde van de buitengewone algemene vergadering van IKA van 22 november 2024:
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2025 alsook van de door de raad van bestuur opgestelde begroting 2025.
2. Statutaire benoemingen.
3. Statutaire mededelingen.
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) buitengewone algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging IKA op 22 november 2024 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
De gemeente Borsbeek is deelnemer aan de opdrachthoudende vereniging Pidpa. De vergadering zal digitaal gehouden worden op maandag 25 november 2024 om 18 uur.
De raad van bestuur van Pidpa komt op vrijdag 18 oktober samen om de agenda van deze algemene vergadering te bepalen.
De raad van bestuur van Pidpa van 18 oktober 2024 heeft de agenda als volgt vastgesteld:
1. Nazicht van de raadsbesluiten voor de afgevaardigden
2. Begroting 2025
3. Toetredingen
4. Benoemingen
5. Varia
a) Vragen van vennoten (geen bijlage)
6. Goedkeuring van het verslag van de vergadering
Onderstaande bijlagen werden aan de deelnemers bezorgd:
De gemeenteraad neemt kennis van de agenda met bijhorende documenten van de digitale algemene vergadering van PIDPA van 25 november 2024.
De gemeenteraad geeft mandaat aan de afgevaardigde om aan de algemene vergadering van PIDPA van 25 november 2024 deel te nemen en de agendapunten goed te keuren.
Het college wordt gelast met de uitvoering van deze beslissing en brengt deze ter kennis aan Pidpa, Desguinlei 246, 2018 Antwerpen.
De gemeente Borsbeek is voor één of meerdere activiteiten aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen.
Met het schrijven van 19 september 2024 wordt de gemeente Borsbeek opgeroepen om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering op 27 november 2024 om 18 uur in Vestar, Van Diepenbeeckstraat 12, 2018 Antwerpen met volgende agenda:
De gemeenteraad keurt de agendapunten goed van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen die zal gehouden worden op 27 november 2024:
De gemeenteraad geeft mandaat aan de afgevaardigde om aan de algemene vergadering van Fluvius Antwerpen op 27 november 2024 deel te nemen en de agendapunten goed te keuren.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen, ter attentie van het secretariaat, (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.